تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 2:31
49 بازدید
کد خبر : 208814

ایمن سازی بیش از ۳۰۰ هزار راس دام سبک نشخوار کنندگان کوچک در اندیکا

ایمن سازی بیش از ۳۰۰ هزار راس دام سبک نشخوار کنندگان کوچک در اندیکا

به گزارش ایلنا از خوزستان، رضا سلطانی گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیش از ۳۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری واگیر دار دامی در مناطق روستایی و عشایری ایمن شدند. وی افزود: این حجم از ایمن سازی با استفاده از توان اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی شهرستان اندیکا

ایمن سازی بیش از ۳۰۰ هزار راس دام سبک  نشخوار کنندگان کوچک در اندیکا

به گزارش ایلنا از خوزستان، رضا سلطانی گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیش از ۳۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری واگیر دار دامی در مناطق روستایی و عشایری ایمن شدند.

وی افزود: این حجم از ایمن سازی با استفاده از توان اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی شهرستان اندیکا به صورت کاملا رایگان صورت پذیرفت.

سلطانی اضافه کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که گوسفند و بز به آن مبتلا می‌شوند از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه، ذات الریه، التهاب روده‌ها و اسهال است.

سلطانی در پایان از دامداران خواست همکاری لازم را با اداره دامپزشکی و اکیپ‌های واکسیناسیون داشته باشند و جهت هماهنگی و اطلاع از زمان واکسیناسیون دام خود به اداره دامپزشکی یا مراکز مایه کوبی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.