تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 12:27
152 بازدید
کد خبر : 208869

گزارش دهی تاثیرگذار سئو: ۷ نکته برای گزارش های سئوی موثر که باعث خرید می شوند

گزارش دهی تاثیرگذار سئو: ۷ نکته برای گزارش های سئوی موثر که باعث خرید می شوند

  این پست توسط STAT Search Analytics حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است. آیا نمی دانید چگونه در سال ۲۰۲۴ بودجه سئو بیشتری به دست آورید؟   آیا امیدوارید یک استراتژی سئو قوی تر بسازید که شامل تیم ها و خرید چند سطحی باشد؟   پاسخ در

 

این پست توسط STAT Search Analytics حمایت شده است. نظرات بیان شده در این مقاله مربوط به خود اسپانسر است.

آیا نمی دانید چگونه در سال ۲۰۲۴ بودجه سئو بیشتری به دست آورید؟

 

آیا امیدوارید یک استراتژی سئو قوی تر بسازید که شامل تیم ها و خرید چند سطحی باشد؟

 

پاسخ در یک گزارش عالی SEO نهفته است.

 

گزارش شفاف سئو کلیدی برای نشان دادن ارزش، تحت تاثیر قرار دادن رئیس شما و راضی نگه داشتن ذینفعان است.

 

ما می دانیم – گزارش گیری هیجان انگیزترین بخش کار سئوی شما نیست – اما آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید، مهم نیست که چقدر یک جستجوگر حرفه ای با استعداد هستید، گزارش دهی موثر سئو می تواند تفاوت را در موارد زیر ایجاد کند:

 

  • حفظ مشتری
  • تامین بودجه بیشتر
  • گیر انداختن اون تبلیغ

 

همانطور که بدون شک تاکنون در موقعیت خود آموخته اید، سئو نمی تواند به عنوان یک جزیره وجود داشته باشد.

 

استراتژی‌های سئو وقتی توسط تیم‌های دیگر پشتیبانی می‌شوند، مانند افرادی که مسئول ایجاد محتوا و ایجاد تغییرات در یک سایت هستند، نتایج چشمگیرتری را مشاهده می‌کنند.

 

این امر مستلزم خرید و اولویت بندی در سطوح مختلف سازمان برای دستیابی به پتانسیل کامل آن است – بنابراین، حتی اگر ایجاد گزارش در مواقعی دردناک به نظر می رسد، سعی کنید گزارش را به عنوان وسیله ای ضروری برای کمک به شما برای رسیدن به بهترین استراتژی سئو در نظر بگیرید. ممکن است.

 

در هسته آن، گزارش مؤثر، ارتباط مؤثر است.

 

چه چیزی یک گزارش سئو عالی، عملی و موثر را ایجاد می کند

در دنیای سئو، توانایی جمع‌آوری حجم بالایی از داده‌های جستجوی ظریف و کلمات کلیدی به روشی ساده، جزء لاینفک موفقیت است.

 

صرف زمان اولیه برای روشن شدن اولویت ها و تعیین انتظارات در شروع یک رابطه گزارش دهی (چه با یک همکار، مشتری، ذینفع داخلی یا اجرایی) ارزش تلاش را دارد.

 

در اینجا نحوه درست گزارش‌دهی و به دست آوردن ذینفعان شادتر توسط:

 

  • نشان دادن موفقیت ها
  • هدایت بهینه سازی های استراتژیک
  • مشخص کردن تأثیر به خط نهایی.
  • اعتماد سازی
  • ارزش ارتباطی

 

۱. گزارش خود را برای مخاطبان خود تنظیم کنید

اصطلاحات مرموز، اطلاعات غیر ضروری، یا جزئیات بیش از حد در علف هرز می توانند به سرعت خرید بالقوه را به ناامیدی و سردرگمی محض تبدیل کنند.

 

برای جلوگیری از این امر، می خواهید بی رحمانه محتوای گزارش های خود را برای مخاطبانی که آن را دریافت می کنند، تنظیم کنید.

 

آنچه هر گزارش باید شامل شود

هنگامی که به مدیران C-suite مانند CMOها گزارش می دهید، می خواهید در مورد یافته های سطح بالاتر و جامع تر گزارش دهید و همیشه معیارها را به درآمد و بازگشت سرمایه مرتبط کنید.

 

هنگامی که به مشارکت کنندگان فردی گزارش می دهید، می توانید بسیار دقیق تر باشید – حتی تا سطح گزارش های کلمه کلیدی جداگانه.

 

اطمینان حاصل کنید که KPIهایی که اندازه گیری می کنید به طور دقیق نتایج و پیشرفت را به سمت اهدافی که شما و هرکسی که گزارش را دریافت می کند بیشتر نشان می دهد، منعکس می کند.

 

برای بحث در مورد معنای هر یک از معیارها وقت بگذارید و اطمینان حاصل کنید که ذینفعان زمینه لازم را در مورد KPIهایی که به آنها گزارش می دهید و چرا آنها را درک می کنند.

 

۲. از گزارش در مورد معیارهای Vanity خودداری کنید

در مورد KPI ها صحبت می کنیم، بیایید در مورد کارهایی که نباید در گزارش خود انجام دهید صحبت کنیم.

 

احتمالاً قبلاً در مورد خطرات معیارهای غرور شنیده اید – یعنی تکیه بر اندازه گیری های سطحی که ممکن است در نگاه اول چشمگیر به نظر برسند، اما تصویر کامل را ثبت نمی کنند یا می توانند خارج از زمینه برای افزایش پیروزی ها یا درک شوند.  

 

در حالی که این معیارهای کلیدواژه یا طعمه کلیکی ممکن است در ظاهر یا در یک گزارش خوب به نظر برسند، اما اگر همه چیز کاملاً به هم نرسد، می تواند شما را در مسیر مشکل قرار دهد، که می تواند منجر به سردرگمی و کاهش اعتماد به نفس شود.

 

به جای آن چه باید کرد

کلید گزارش‌دهی مؤثر، ابهام‌زدایی از نتایج به‌گونه‌ای است که دقیق باشد و نتایج کار شما را به طور واضح به اطلاع شما برساند – این شفافیت به ایجاد اعتماد با سهامداران کمک می‌کند و خرید مداوم را در ادامه راه تشویق می‌کند.

 

به عنوان مثال، در برابر وسوسه تاکید بیش از حد بر پیروزی رتبه‌بندی کلمه کلیدی مقاومت کنید – کسب اولین نتیجه ارگانیک برای یک جستجو بدون حجم جستجو دلیلی برای جشن گرفتن نیست.

 

با اطمینان از اینکه رئیس یا مشتریان شما معیارهایی را که در زمینه مناسب گزارش می دهید درک می کنند، یک مشارکت استراتژیک قوی ایجاد خواهید کرد.

 

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره خرید رپورتاژ آگهی

 

۳. S.M.A.R.T صحبت کنید.

تنظیم اهداف قابل دستیابی قابل اندازه گیری خاص و مرتبط و محدود به زمان (S.M.A.R.T.) با ذینفعان به تنظیم روابط گزارش شما برای موفقیت کمک می کند.

نه تنها تضمین می‌کند که انتظارات واضحی را تعیین می‌کنید، بلکه می‌توانید پیشرفت در رسیدن به آن اهداف را اندازه‌گیری و بیان کنید و ارزش کار خود را نشان دهید.

 

چگونه S.M.A.R.T. گزارش سئو ارزش را نشان می دهد

دریافت S.M.A.R.T. زمانی که صحبت از نحوه برقراری ارتباط شما می شود، زیرا بر ارزش درک شده کار شما تأثیر زیادی می گذارد. 

 

۴. بازی طولانی را به مخاطب خود یادآوری کنید

سئو یک ماراتن است، نه یک سرعت.

 

این یک خرد اساسی برای به اشتراک گذاشتن با سهامداران است.

 

علاوه بر این، ماراتن یک خط پایان از پیش تعریف شده ندارد – در واقع، اصلاً خط پایانی ندارد!

 

سئوی موفق در مورد ایجاد بهبودهای تکراری و سپس استفاده از آن بردها برای دستاوردهای مداوم است.

 

مهم است که اهداف واقعی سئو را تعیین کنید، پیشرفت ثابتی را نشان دهید، و بیان کنید که هدف ایجاد حرکت تدریجی به سمت حضور ارگانیک قوی‌تر است که سودهای بلندمدت و پایداری را در آینده به همراه خواهد داشت.

 

۵. یک روایت قانع کننده ببافید

در حالی که ما در اینجا در STAT خود حرفه‌ای داده‌ها هستیم، درک داده‌ها به خودی خود سخت است و می‌تواند برای سهامدارانی که در سئو کار نمی‌کنند، محرمانه باشد.

 

وظیفه شما این است که این داده ها را به چالش بکشید تا بفهمید چه اتفاقی در SERP ها و بینش های استراتژیک سطحی می افتد.

 

پس از همه، داده های بدون بینش بی معنی است.

 

چگونه یک داستان قدرتمند با داده های SEO بیان کنیم

برای اینکه گزارش خود را از معیارها به بینش ها تبدیل کنید، باید داده های خود را به یک داستان متقاعد کننده تبدیل کنید که فرصت ها را برجسته می کند و مراحل بعدی را ارائه می دهد.

 

برای مثال، رتبه یک در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) با بسته محلی، تبلیغات پولی، و چندین ویژگی بزرگ SERP که قبل از فهرست‌های ارگانیک ظاهر می‌شوند (و رتبه‌بندی یک پایین‌تر) تقریباً به اندازه رتبه یک در بالای یک SERP ظاهر می شود که دارای آن زنگ ها و سوت های اضافی نیست که املاک و مستغلات ارزشمند را اشغال می کند، و CTR بین این دو به دلایل خوبی به شدت متفاوت خواهد بود.

 

یا، اگر مشتری برای رتبه بندی برای کلمه کلیدی هدف مشکل دارد، از طریق تجزیه و تحلیل، می توانید تشخیص دهید که آیا محتوای مناسبی برای SERP ایجاد می کند یا خیر.

 

اگر آنها به دنبال کلمه کلیدی هستند که عمدتاً محتوای ویدیویی را نشان می دهد، اگر امیدوارند شانسی داشته باشند، باید با آن قالب مطابقت داشته باشند، صرف نظر از اینکه کپی آنها چقدر استادانه ساخته شده است.

 

۶. مطمئن شوید که گزارش‌های SEO ساده هستند: به دنبال آن باشید

وقتی تصمیم می‌گیرید که چگونه گزارش‌های خود را ساختار دهید، با نکات کلیدی پیشروی کنید، تجسم‌های بصری داده‌ها را ارائه دهید، اطلاعات اضافی را حذف کنید، و بینش‌های سطحی سنگین را انجام دهید.

 

هر گونه داده ریز و درشت را به بخش ضمیمه منتقل کنید – آنجا برای مرجع و برای حمایت از ادعاهای خود، اما ثانویه به خود غذاها، که باید “پس چه؟” را بیان کند.  

 

۷. آهنگ مناسب گزارش SEO را پیدا کنید

سرعت گزارش‌دهی بهینه بسته به رابطه گزارش‌دهی منحصربه‌فرد شما متفاوت خواهد بود، اما حداقل یک بار در ماه برای ایجاد یک نقطه تماس ثابت توصیه می‌شود – و ما پیشنهاد می‌کنیم یک تماس ثابت برای انجام آن برقرار کنید.

 

این نه تنها تضمین می‌کند که ذینفعان واقعاً به گزارش‌های شما نگاه می‌کنند، بلکه شما در موقعیت بهتری برای پاسخ به هر سؤال و بیان توصیه‌هایی برای کمک به تسهیل خرید و پیگیری هستید.

 

یک برنامه گزارش خوب سئو چیست؟

در بیشتر موارد، شما می خواهید گزارش های خلاصه سه ماهه (در ماه سوم هر سه ماهه) و سالانه را برای بررسی پیشرفت نسبت به دوره قبل ایجاد کنید.

 

می‌خواهید معیارهای مقایسه‌ای MoM (ماه به ماه) و سالانه (سال به سال) را نشان دهید، که به‌ویژه در برقراری ارتباط ارزش و بازگشت سرمایه به افراد بالاتر و دارندگان بودجه تأثیرگذار هستند.

 

برای تهیه گزارش درست وقت بگذارید.

 

در پایان روز، گزارش موثر سئو به ارتباط موثر خلاصه می شود.

 

ما امیدواریم که این اعتماد به نفس به شما داده باشد تا با گزارش سئو به روشی مقابله کنید که ارزش کار شما را نشان دهد و سردرگمی با ذینفعان مهم را از بین ببرد.

از فرصت استفاده کنید تا خود را به عنوان یک متخصص قرار دهید و از طریق گزارش های خود به مخاطبان خود آموزش دهید. داده‌های سئو تنها در صورتی بر درآمد تأثیر مثبت می‌گذارند که بر اساس آن عمل شود و از آن برای اطلاع از استراتژی استفاده شود، بنابراین یک مشارکت استراتژیک مداوم ایجاد کنید که چرخه‌ای باشد و به ایجاد اعتماد، وفاداری، خرید و کمک به رفع موانع برای تأییدیه‌های داخلی ادامه دهد.

 

هنگامی که چرخه را به درستی شروع کردید، به مرور زمان از مزایای آن بهره مند خواهید شد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.