تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 19:51
49 بازدید
کد خبر : 208681

دستمزد کارگران از نرخ تورم نباید عقب باشد / تولید و توزیع ثروت در جامعه عادلانه باشد

دستمزد کارگران از نرخ تورم نباید عقب باشد / تولید و توزیع ثروت در جامعه عادلانه باشد

به گزارش ایلنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز به مناسبت هفته کار وکارگر در دیدار با ستاد گرامیداشت هفته کارگر با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم تا ارزش کار و کارگر در جامعه به درستی تبیین شود، اظهار داشت: پرداخت‌ حقوق کارگران باید مبتنی بر عدالت و همچنین در نظر گرفتن

دستمزد کارگران از نرخ تورم نباید عقب باشد / تولید و توزیع ثروت در جامعه عادلانه باشد

به گزارش ایلنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز به مناسبت هفته کار وکارگر در دیدار با ستاد گرامیداشت هفته کارگر با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم تا ارزش کار و کارگر در جامعه به درستی تبیین شود، اظهار داشت: پرداخت‌ حقوق کارگران باید مبتنی بر عدالت و همچنین در نظر گرفتن تورم موجود در جامعه باشد.

وی با تشریح جایگاه کار و فعالیت در اسلام، گفت: در نگاه اسلام، کار و فعالیت دارای جایگاه ارزشمند و والایی است تا جایی که در روایات و سیره اهل بیت (ع) این مسئله بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در ادامه به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: اسلام هم به تحصیل علم و هم تحصیل کار، مال و اقتصاد، جهاد و جانفشانی در راه خدا و تقوا اهمیت بسیار داده است.

شعبانی با بیان اینکه کارگران در انقلاب به خوبی درخشیدند افزود: کارگرها به خوبی در مشکلات مختلف چون تحریم‌ها استقامت کردند و کارفرمایان باید مواظب باشند حقوق کارگر ضایع نشود.

وی بیان کرد: از مسئولان می‌خواهیم در پشتیبانی از این قشر و رفع مشکلات حداکثر تلاش را داشته باشند و مشکلات و چالش‌های کارگر و کار فرما باید هر دو دیده شود.

امام جمعه همدان با انتقاد از حقوق کارگران گفت: دستمزد کارگر با نرخ تورم هم‌خوانی ندارد وتعیین حقوق کارگران از نرخ تورم نباید عقب باشد.

آیت اله شعبانی از بعضی مسئولان که وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند گلایه کرد و گفت: مدیران باید مکلف به پاسخگویی به همه مردم باشند  و ارتباط بیشتر مسئولان با مردم را از ضروریات جامعه امروز برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: تولید و توزیع ثروت در جامعه باید عادلانه باشد و گرنه جامعه به سستی کشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به فصل تابستان و مشکل تأمین مسکن، گفت: مسئولان برای حل مشکل مسکن، ساز و کار قانونی پیدا کنند تا وضعیت اجاره بها منطقی باشد.

photo4498278375

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه: ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: در این هفته بیش از ۸۰ برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی برای کارگران استان همدان برگزار شد.

یوسف شعبانی از برگزاری نخستین یادواره ۴۷۰ شهید کارگر در همدان خبرداد و گفت: در استان همدان ۲۵۸ هزار کارگر بیمه‌ شده داریم که ۱۴۲ هزار نفر دارای بیمه اجباری هستند و با یک خانواده ۸۵۰ هزار نفری، بزرگ‌ترین کانون جمعیتی استان محسوب می‌شویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از رسیدگی به ۶ هزار فقره دادخواست کارگری و کارفرمایی در این استان خبر داد و گفت: بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی از واحدهای کارگری انجام شده است.

شعبانی بیان کرد: در سیاست‌های کاری این اداره کل توسعه فضاهای ورزشی کارگران در دستور کار قرار گرفته است و افزود: دولت سیزدهم اعتبارات خوبی در قالب سفر در اختیار ما قرار داده است که نسبت به توسعه فضاهای ورزشی و  فرهنگی اهتمام ویژه صورت گرفته است.

شعبانی همچنین اظهار داشت: در استان همدان ۲۳۰ تشکل کارگری و کارفرمایی وجود دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان نیز در این جلسه گفت: کارگران در میدان بزرگ رقابت و میدان کوچک توقع با جدیت پیش می‌روند.

چنگیز اصلانی اظهار کرد: هفته کارگر می‌تواند به عنوان توجه به تولید داخل با حمایت از کارگران تحقق شعار سال تحت عنوان «رونق تولید» را نمایان سازد.

اصلانی استخوان‌ بندی رونق تولید را کارگران دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم چرخ صنعت را بچرخانیم اول باید کارگران را به عنوان ریشه و استخوان بندی این امر قدرتمند کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: در میدان بزرگ رقابت کارگران همچنان بی توقع در حال تلاش هستند و با وجود فشارهای اقتصادی و سنگین شدن عرصه فعالیت خود همچنان برای هدف بزرگ خود یعنی همان رونق تولید پیش می‌روند.

اصلانی ضمن انتقاد ازحقوق و دستمزد تعیین شده در سال جاری گفت: نرخ تورم در سال گذشته ۴۶ درصد اعلام شده اما حقوق تعیین شده برای کارگران ۲۷ درصد افزایش داشته که این افزایش حقوق با تورم موجود درجامعه همخوانی ندارد و این امر باعث کوچکتر شدن سفره کارگران می‌شود.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.