تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 2:04
71 بازدید
کد خبر : 208770

آمادگی لازم برای کاهش خسارات آتش‌سوزی در منابع طبیعی قزوین/ عامل انسانی و اختلافات محلی بیشترین علت حریق‌ها است

آمادگی لازم برای کاهش خسارات آتش‌سوزی در منابع طبیعی قزوین/ عامل انسانی و اختلافات محلی بیشترین علت حریق‌ها است

محسن قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آمادگی برای پیشگیری از آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی در تابستان گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی اولویت اول ما است و برای فصل تابستان، با نهادهای ذی‌ربط جلسه هماهنگی برگزار شده و آموزش‌های لازم به پرسنل و نیروهای جدید داده شده و نظارت‌های

آمادگی لازم برای کاهش خسارات آتش‌سوزی در منابع طبیعی قزوین/ عامل انسانی و اختلافات محلی بیشترین علت حریق‌ها است

محسن قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آمادگی برای پیشگیری از آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی در تابستان گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی اولویت اول ما است و برای فصل تابستان، با نهادهای ذی‌ربط جلسه هماهنگی برگزار شده و آموزش‌های لازم به پرسنل و نیروهای جدید داده شده و نظارت‌های مستمری خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: آموزش و فرهنگ سازی هم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، از این رو در شهرستان‌ها و مناطق مختلف برای دهیاران و شوراهای روستاها و همیاران طبیعت جلسات آموزشی برگزار شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اعتبارات سفر رئیس جمهور تجهیزات مورد نیاز برای اطفای حریق و دمنده‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد و توانستیم تجهیزات مناسب را تامین کنیم.

این مسئول بیان کرد: میزان آتش‌سوزی در سال گذشته ۱۴ فقره با ۲۶ هکتار بود که کاهش قابل توجهی داشت؛ زیرا در سال ۱۴۰۰ میزان آتش‌سوزی‌ها ۲۴۲ هکتار و در سال قبل از آن هم ۲ هزار و ۱۱۲ هکتار بود.

وی ادامه داد: بیشترین میزان آتش‌سوزی‌ها ناشی از عامل انسانی و اختلافات محلی است و مواردی که نقش افراد محرز شود به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند که سال گذشته هم چند پرونده برای متخلفین تشکیل و در مراجع قضایی رسیدگی شد.

قاسم‌زاده تاکید کرد: از تمام افرادی که در طبیعت حضور پیدا می‌کنند درخواست داریم بعد از اتمام کمپینگ از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.